کد مطلب:223947 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:125

نمازهای واجب
نماز اولین فرایض الهی است هیچ مسلمان از انجام در هیچ حال معاف نیست زیرا نماز قوی ترین عامل تربیت جسم و روح است. و نمازهای واجب عبارت است از نماز ظهر و عصر هر یك چهار ركعت و نماز مغرب سه ركعت و نماز عشاء چهار ركعت و نماز صبح دو ركعت است كه مجموعا نمازهای واجب 17 ركعت می باشد و نمازهای مستحب كه سنت است 34 ركعت است بدین ترتیب 8 ركعت قبل از نماز ظهر و 8 ركعت قبل از نماز عصر و 4 ركعت بعد از نماز مغرب و 2 ركعت پس از نماز عشاء و بعد 8 ركعت در سحر هر دو ركعت یك سلام و نماز شفع دو ركعت و وتر یك ركعت است كه مجموعا 34 ركعت می شود با 17 ركعت نماز یومیه 51 ركعت نماز شرط و نشانه ی مؤمن است.



[ صفحه 352]



نماز در اول وقت افضل و بهتر است از بعد از وقت و نماز جماعت بهتر از نماز فرادا و فردی است و ثواب هر ركعت نماز جماعت مساوی با هزار ركعت است «در خبر دیگر 24 برابر فرموده است».

می فرماید نماز پشت سر فاجر [1] جایز نیست و اقتدا نكند مگر باهل ولایت [2] و حجت خدا بر خلق نماز با لباس پوست حیوان مرده و پوست درندگان صحیح نیست و نیز جایز نیست كه در تشهد اول السلام علینا و علی عباد الله الصالحین گفته شود زیرا با این سلام نماز تمام می شود اگر گفته شد نماز پایان یافته ی است.


[1] فاخر (خ ل).

[2] اهل ولايت دوستان آل محمد هستند.